Wednesday, March 19, 2014

Penanda buku - pensil comel

Assalamualaikumm..

Minggu depan cuti sekolah bermula..
So bila dekat2 nak cuti ni,
mood cuti mula Bertandang tanpa diundang (aku halau pun dia tak nak pegi jauh mood cuti nih)
Mood belajar budak2 pun dah ke laut dalam..
So saya buatkan penanda buku bentuk pensil ni untuk murid2 yang dapat jawab soalan chekgu bedah dengan cepat dan betul..
Berebut2 bebudak tuh nakkan penanda buku comel ni  <-------- comel ke??
Comel laa macam cikgu( kata bebudak tuh dengan jujur).. hakhak

pastu bebudak tuh mintak ajar cara nak buat penanda buku pensil tuh..
bahan-bahannya:
kertas warna/kertas balut hadiah (nak yang ada kaler putih sebelah)
gunting
salotep
Kat bawah ni saya tunjukkan cara nak buat..
Kalau x paham ko g cari kat you tube je lah..
Hakak pun cari kat youtube dik.. Ngengeh
lupa nak letak nombor setiap urutan step...

hasil kerja anak-anak murid saya

dengan hasil kerja masing masing...
boleh buat aktiviti untuk pendidikan seni dan juga kemahiran manipulatif bagi guru2 pendidikan khas ye...
ok selamat mencuba u olss..

#pray for those onboard MH370 

3 comments:

  1. xtvt yg best utk kanak2.. boleh suruh anak2 kat rumah buat jugak

    ReplyDelete
  2. kreatif.menarik opkos la cantik..mudah untuk dicuba...but yg penting menaikkan minat anak2 murid mama untuk menjawab soalan..:)

    ReplyDelete