Tuesday, April 22, 2014

Mursyid dan rambut awan nano

assalamualaikum..

Setiap kali saya keluar jalan2 dengan mursyid ramai yang akan tegur rambut dia.. 
Soalan yang wajib ditanya...kalau di semenanjung  "Original ke rambut dia.. Cantik la ".. 
Mun di sarawak soalannya ialah "original sik rambutnya.. 
Kitak molah ka rambutnya?? Nang cute rambut anak kitak.". haha
dan ramai jugak orang yang panggil dia rambut awan nano..
sebab rambut sama dengan penyanyi lagu awan nano..hafiz ..


Saya kekadang rasa macam nak rakam suara dengan lemak merdunya memberikan jawapan
  rambut dia adalah original ..
 takkan la saya begitu gigih nak bawak anak kecik2 g salun untuk kerintingkan rambut dia..
ibu2 melampau tuh kalau buat gitu..
tak koser hakak nak buat macam tu kat anak..

so Bila orang tanya kita play ja rakaman tuh .. 
Senang kan.. 
Sebab saya memang dah boleh jangka soalan tuh  akan muncul setiap kali keluar jalan2.. 
Kurang2 10 kali soalan tu diutarakan sepanjang kami berjalan2..haha



Saya bukan marah dekat orang yang bertanya tuh.. Dia ingin tahu kan.. 
Dan saya pun suka rambut mursyid jadi perhatian.. 
Maknanya rambut anak hakak cantek.. Kau hado???haha

Rambut mursyid nih memang original.. Bukan cetak rompak hokayy...
Pastikan ori baru beli... Ngehngeh... Ok tak de kaiitan...
Masa lahir rambut dia lurus jek..



Lepas bercukur n rambut dia makin panjang baru la nampak curly tu.. 
Rambut dia ni turun temurun daripada opah dia dan abah dia.. 
Mursyid ni sebijik macam abah dia masa kecik..


ada pulak yang tanya saya..
makan ape masa pregnant kalau nak anak rambut kerinting...
Makan mee maggi banyak2...kekeke.. Jangan kau terpedaya...
Kalau awak nak anak rambut camtuh awak kena cari genetik kerinting la.. Kehkehkeh 



memula curly kat tengah2 jek


Kalau nak sikat rambut dia makan mase sikit..
So dia paling tak suka kalau saya nak sikat rambut dia..
Kena kepit dia kalau nak sikat.. Kalau tak, tak bersikat la rambut dia..

Bila rambut dia makin panjang,
saya kesian tengok dia macam panas jek..


dah rupa helmet rambut anak haku..hahaha..tak payah pakai helmet dah...kekeke


Tapi sayang nak potong sebab saya sendiri pun suka tengok rambut dia..
Kalau anak perempuan memang saya takkan potong..
Boleh ikat je kalau panas..
dah anak lelaki kena potong jugak la...
Walaupun pendek curly tu tetap jugak ada

itupun banyak orang fikir dia perempuan.... haha
alkisahnya saya nak order kek untuk birthday dia yang ke3 haritu..
masa tempah kek tu saya cakap la nak kek yang macamana..
lepas tu saya cakap nak kaler biru muda or purple..
orang kedai kek tu cakap..buat kaler pink la kak baru cantik untuk budak perempuan..

saya tersenyum simpul je.. pastu saya cakap dia lelaki la bukan perempuan..


rambut Mursyid lepas dipotong pendek

11 comments:

  1. aaaaarrhhhh comelnyer rambut die.. una nak anak una pun rmbut cm tu,, tp xde baka rambut awan nano pulak.. eemmm sobsob

    ReplyDelete
  2. wah comel mursyid dengan rambut awan nano tu...suka aunty tengok...

    ReplyDelete
  3. mursyid memang comel dengan rambut awan nano tu..hehe..bukan semua orang ada rambut macam tu original..cantik!!!

    ReplyDelete
  4. comelnya dia. macam Girish Kumar pula. handsome. hehe

    ReplyDelete
  5. @husna yusof

    nanti kaalau pregnant selalu2 la tatap gamba mursyid ni..haha...untung2 rambut sama ngn mursyid..hihi

    ReplyDelete
  6. ni mesti xpernah duk gunting kan..canti jer ori pulak tue

    ReplyDelete
  7. hafiz junior nie.. hehe.. comel nyer..

    ReplyDelete
  8. Bkn seng nak dpt rmbut versi limited adition nih tau

    ReplyDelete
  9. alololo comeinya rambut dia... :D

    ReplyDelete