Friday, May 16, 2014

Hari Guru 2014 Giveaway RM100


Assalamualaikum..

 ucapan saya ni saya tujukan untuk guru pertama saya iaitu mak saya, 
guru-guru yang pernah mendidik saya, rakan2 seperjuangan saya .. 
dan semua warga pendidik ..  


dulu aku tidak tahu membaca
dulu aku tidak tahu menulis
dulu aku tidak tahu mengira
dulu aku sangat cetek ilmunya
aku datang kepadanya dengan dada yang kosong
aku datang kepadanya dengan minda yang lopong

dia mengajar tanpa jemu
dia mendidik tanpa ragu
dia memberi tunjuk ajar satu persatu
dia membimbing tak mengira waktu
kerana dia adalah cikgu
niatnya hanya satu
menjadikan aku manusia berilmu

kini aku tahu membaca, menulis dan mengira
kini aku tahu serba sedikit ilmu dunia
kini aku telah menjadi manusia berjaya
dada yang kosong kini terisi dengan ilmunya
minda yang lopong kini bernas dengan idea

kerana .....
adanya cikgu di setiap langkahku
 adanya cikgu di persimpangan hidupku
 adanya cikgu membetulkan kesilapanku
 adanya cikgu menunjukkan jalan untukku
terima kasih cikgu atas segala didikanmu
akan ku kenang hingga akhir hayatku

selamat hari guru buat semua guru2 yang pernah mendidik saya..
terima kasih jugak untuk HH sebab jadi cikgu saya dalam dunia blogging ni..
untuk diri saya sendiri jugak yang kini bergelar guru..
pesanan ibu saya ... jadilah guru yang memberi manfaat kepada orang lain.. 
insyaallah











30 comments:

  1. selamat bersegmen mama mursyid moga berjaya...kak ni malas nk menulis panjang2 ni...

    ReplyDelete
  2. Good luck mama murshid..
    Selamat Hari Guru...
    Salam jumaat dari Bunda...

    ReplyDelete
  3. good luck yee ! anis pon na join gak..tp lom sempat buat entry

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum mama mursyid...selamat bersegmen...:)

    ReplyDelete
  5. Good luck dear and selamat hari guru utk awak..=D

    ReplyDelete
  6. selamat bersegmen. semoga berjaya

    ReplyDelete
  7. Good Luck Mama Mursyid ..
    Semoga ada rezeki nak menang kat sini ..

    ReplyDelete
  8. terima kasih buat semua cikgu2 di dunia..
    dan goodluck kak..:)

    ReplyDelete
  9. Good luck!

    saya dari GA yang sama http://syukurnyasihat.blogspot.com/2014/05/giveaway-rm100-tunai-sempena-hari-guru.html

    ReplyDelete
  10. dari segmen yang sama!
    salam perkenalan! salam ukhwah! :)


    http://demahabbah.blogspot.com/2014/05/hari-guru-2014-giveaway-rm100.html

    ReplyDelete
  11. Terbaik... Saya minat puisi ni. Done follow ^__^

    ReplyDelete
  12. Salam mama... aisyah singgah dari segment yg sama.. >.<
    gud luck ye mama.. syg mama ..hihihi

    http://aisyahambris.blogspot.com/2014/05/hari-guru-2014-giveaway-rm100.html

    ReplyDelete
  13. jasa dan pengorbanan guru wajib dihargai semoga ilmu diberkati.
    YB datang dari segmen yang sama no. 17. :)

    ReplyDelete
  14. Assalammualaikum dan salam sejahtera.
    Saya ingin mengucapkan selamat berjaya kepada peserta GA sempena Hari Guru ini.

    Dan terima kasih kerana sudi join GA ini.

    Saya akan umumkan pemenang-pemenang untuk GA ini pada 26 Mei 2014. Dan harapan saya semua peserta telah pun blogwalking ke blog peserta-peserta lain memandangkan masa bertenang saya berikan agak lama.

    Tahniah diucapkan terlebih dahulu seandainya terpilih menjadi pemenang kelak.

    SELAMAT HARI GURU 2014

    HASRULHASSAN.COM

    #Komen ini adalah komen standard ditulis kepada semua peserta GA ini. :)

    ReplyDelete
  15. Blogwalking here from blog abg hasrul :)

    ReplyDelete
  16. Dtg bls kunjungan dr segmen yg sama. All the best!

    ReplyDelete
  17. hai..gud luck singgah meninggalkan jejak..^_^

    ReplyDelete
  18. salam kunjung dari GA yang sama. Semoga berjaya :)

    ReplyDelete
  19. Annyeonghaseyo!

    Tq for ur blogwalking. All the best. Fightings!

    ReplyDelete