Monday, February 2, 2015

jalan-jalan sabah 2014 - part2


Assalamualaikum


hari pertama di sabah, misi jalan-jalan yang pertama ialah ke rumah terbalik.. 
rumah terbalik ni terletak di tuaran.. kami sampai sana pun dah tengahari.. so agak panas la.. 
rumah terbalik ni nak masuk dikenakan bayaran sepuluh henggit untuk dewasa.. 
untuk kanak-kanak saya kurang pasti.. sebab saya masuk je.. 
urusan beli tiket nih semua abah mursyid yang uruskan nafkah utk anak bini dia... ahhaha... 


kebetulan masa kami pegi tu masih lagi dalam mood krismas.. so inilah dia penyambut kami



gambaq family kecik wajib



mursyid dok perati2 takut ada t*** terkeluar dari mangkok tandas tuh.. hahhaha

kereta pun terbalik





ini taman die la.. pun terbalik jugak

dalam rumah terbalik tu tak dibenarkan ambik gambar.. so tak dapat nak kongsi kat orang kampung chek la.. so kena pegi tengok seniri la no..

untuk yang pertama kali datang ke sini mungkin rasa teruja la kot.. sebab semua benda dalam keadaan terbalik.. mane penah jumpa kannn.. so jakun la puak2 kita ni kan...kekeke..
tapi macam sekejap je masuk dalam rumah tu pastu habiss ... macam tak puas je... 


kalau komer nak ajak teman datang ke sini lagi.. idak le kot.. sekali cukup ler...

lepas keluar dari rumah terbalik tu, abah mursyid ajak pegi sungai kiulu.. so kami pun terus ke sana la.




air dia bersih.. pemandangan pun tenang je... 
tapi sayangnye masa kami sampai ke sungai kiulu tu hujan turun, so tak dapat le nak main2 air.. semua orang tengok dari jauh je.. saya n abah mursyid gigih turun jugak sekejap..

hat pakai baju hijau dok tegedik2 mintak nak main air.. tapi hujan.. x dapat le

\
mak mursyid gigih turun posing dalam hujan.. hahaa

lepas tu hujan makin lebat...kami pun balikkk la.. nak mandi pun tak leh..nak tunggu apa lagi..



nota cinta : ini adalah entri peram sampai lebam..kekeke

11 comments:

  1. Wahhh'bestnya mmg dah beli tiket utk ke kk bulan depan insyaAllah sampai la kami nt di rumah terbalik ne hehe.:-)

    ReplyDelete
  2. Wahhh'bestnya mmg dah beli tiket utk ke kk bulan depan insyaAllah sampai la kami nt di rumah terbalik ne hehe.:-)

    ReplyDelete
  3. teringin sungguh nak tengok rumah terbalik tu MM, agak2 sakit leher tak hehe :)

    ReplyDelete
  4. Yeah..sampai juga kat rumah terbalik ya..wana ni nama ja tinggal Sabah..pegi pun tak lagi..huhu

    ReplyDelete
  5. best la dpt g rumh trblik..sy ne nma je org sbh tp x prnh p..haha

    ReplyDelete
  6. best la dpt g rumh trblik..sy ne nma je org sbh tp x prnh p..haha

    ReplyDelete
  7. bestnya
    blm pernah sampai lg ke rumh terbalik
    air tu macam sejuk best je..suasana pon best

    ReplyDelete
  8. dalam rumah terbalik tu bukan tak boleh tangkap gambar ke?

    ReplyDelete

  9. Assalamualaikum...

    Kami menyediakan perkhidmatan sewa kereta dan homestay di Kota Kinabalu pada harga paling murah

    1. Viva RM90
    2. Myvi RM120
    3 Saga RM120
    4. Alza RM140
    5. Exora RM150
    6. Avanza RM170
    7. Vios RM180
    8. Urvan RM230

    Homestay RM100.00 semalam

    Hubungi sy Raziman utk pertanyaan lanjut 0129600702
    0129600702 (Whatsapp)

    ReplyDelete